Dodatkowe opłaty: +5% / 3% Droit de suite.
Litografia barwna, papier 40 × 46 cm w świetle passe-partout o wymiarach 56 × 70 cm; sygnowana na płycie pod kompozycją p.d. „Picasso” oraz ręcznie numerowana ołówkiem „100/200”; l.d. sucha pieczęć certyfikowanego wydawcy z napisem „PICASSO”; na odwrocie barwne faksymile rysunku Picassa tzw. „główki” wraz z sygnaturą oraz informacje o wydawcy – „Copyright Foundation Pablo Picasso / wysokość nakładu (200 szt.) / każdy egzemplarz numerowany”.
„Minotaur i Syreny” jest surrealistycznym przedstawieniem mitologicznych postaci. Obraz ukazuje Minotaura – pół człowieka, pół byka – niosącego nagą kobietę, co jest silnie dramatycznym i symbolicznym przedstawieniem. Syreny, znane z greckiej mitologii jako uwodzicielskie i niebezpieczne stworzenia, są również obecne na obrazie, dodając mu mistycznego i mrocznego charakteru.
Obraz ten, podobnie jak wiele innych prac Picassa z tego okresu, jest bogaty w symbolikę: Minotaur jest często używany przez Picassa jako symbol wewnętrznych konfliktów, brutalności i pierwotnych instynktów. W tym obrazie minotaur niosący nagą kobietę może symbolizować przemoc, dominację oraz skomplikowaną relację między siłą a słabością. Minotaur w twórczości Picassa jest również symbolem nieokiełznanej seksualności.
Syreny w greckiej mitologii są uwodzicielskimi i niebezpiecznymi stworzeniami, co dodaje pracy mistycznego charakteru. Wiele jego prac ukazuje Minotaura w sytuacjach pełnych napięcia erotycznego, co może odzwierciedlać osobiste życie artysty i jego skomplikowane relacje z kobietami. Minotaur jest często interpretowany jako alter ego Pabla Picassa. W latach 30., kiedy Picasso intensywnie pracował nad motywem Minotaura, przeżywał wiele osobistych i politycznych zawirowań. Wojna domowa w Hiszpanii, jego burzliwe relacje z kobietami, a także ogólny klimat społeczno-polityczny tego okresu miały duży wpływ na jego twórczość. Minotaur stał się dla niego potężnym symbolem do wyrażania tych intensywnych emocji i doświadczeń.



Pablo Picasso – Minotaur niosący nagą kobietę i Syreny (1937)
Litografia barwna, papier 40 × 46 cm, sygnowana w płycie „Picasso” i numerowana 100/200; sucha pieczęć wydawcy oraz faksymile rysunku na odwrocie.