Teka 18 litografii; ozdobne etui z bordowego aksamitu o wym. 60 x 40 cm, otwierane wieko z wytłoczoną złotem kompozycją „Pikador” oraz sygnaturą Salvadra Dali; wszystkie litografie sygnowane na płycie; tekst i opisy każdej kompozycji w jęz. francuskim na papierze welinowym Arches; na każdej litografii suche pieczęcie wydawcy – Armand & Georges Israel; Autor wstępu: Yves Saint-Martin ; Autorzy tekstów: Alain Decaux i Léon Zitrone.
Limitowana edycja 4980 egz. (ten nr. 2560) wydana za zgodą Dalego pod jego osobistą kontrolą. Egzemplarze o numerach od 1001 do 3000 były podpisane przez Dalego, w tym też egzemplarz niniejszy.
Referencje:
“The Official Catalog of the Graphic Works of Salvador Dali” by Albert Field. 72, page 170-171
Wykaz litografii:
„Neptune (Neptun)”; „Pégase (Pegaz)”; „Le Cheval de Troie (Koń trojański)”; „Bucéphale (Bucefał)”;
„Le Chevalier Romain (Kawalerzysta rzymski)”; „Le Centurion (Centurion)”; „Le Cheval de Caligula (Koń Kaliguli)”; „Le Cheval de Triomphe (Koń triumfu)”; „Saint Georges (Święty Jerzy)”; „La Licorne (Jednorożec)”; „Le Chevalier Chrétien (Rycerz chrześcijaństwa)”; „Lady Godiva”; „Le Cheval de Course (Koń wyścigowy)”; „Le Cheval de Labeur (Koń pracy)”; „Le Picador. (Pikador)”; „Don Quichotte ou l’Éloge de la Folie (Don Kichot – pochwała szaleństwa)”;”Le Cheval de la Mort (Koń śmierci)”; „Le Cheval de Printemps (Koń wiosny)”. Cykl prac Salvadora Dalego znany jako „Dalinian Horses” jest kwintesencją fascynacji Dalego symboliką konia. Konie były jednym z motywów często wykorzystywanych przez Dalego w różnych dziełach, ponieważ reprezentowały dla niego siłę, wolność, elegancję i duchowy wymiar człowieka.
Dali często odwoływał się do postaci z mitologii greckiej i rzymskiej, takich jak Pegaz czy konie Heliosa ciągnące rydwan Słońca. . U Dalego koń jest symbolem siły, lecz także ambiwalentnych emocji: wolności i dzikości, a jednocześnie ujarzmienia i opresji.
12 000 PLN





