Estymacje: 2 326 – 2 791 EUR. Dodatkowe opłaty: +5% / 3% Droit de suite.
Litografia barwna, papier welinowy Arches 65 × 48 cm (kompozycja); nakład 250 egz. plus 15 egz. E.A. (Epreuve d’artiste – egzemplarz artysty); sygnowana ołówkiem przez autora p.d. oraz numerowana l.d. 103/250; Wydawca Jacques Carpentier & Simeon Weintrop (Editions Celami); druk litografii – Atelier Grapholith w Paryżu.
Literatura: Ralf Michler, Lutz W. Löpsinger, „Salvador Dali: Catalogue Raisonné of Lithographs and Wood Engravings 1956–1980”, Prestel Publishing Munich – New York 1995, nr kat. 1445; Albert Field raisonne 74-5.
Cykl o oryginalnym tytule „Senza tempo, Les Vitraux, 24 temi dal surrealismo” (Ponad czasem, Witraże, 24 tematy surrealistyczne) powstał w 1974 roku. Dali w 24 kompozycjach ukazał swoje surrealistyczne wizje dotyczące wielu aspektów życia ludzkiego. W 1979 roku w Watykanie został wydany album zawierający reprodukcje wszystkich 24 litografii cyklu, a Luigi Testaferrata, poza obszernym omówieniem twórczości Dalego, zamieścił interpretacje opowiedziane mu przez Salvadora Dali do każdej z 24 kompozycji witraży.
Dziewica i nosorożec wg Dalego (spisane przez L. Testaferratę): nosorożec, ogromne łagodne zwierzę zakochane w jednym towarzyszu – ojcze, który oczekuje z czułością twardszą niż twoja skóra, ostrzejszą niż twój rogaty nos, lżejszą niż twój ciężki kłus przez 15, przez 18 miesięcy narodzin twego jedynego syna: Aestii, która biega na bardzo białych kościach, które pewnego dnia zostaną rozbite na biały pył przez miłosne mikstury. Zielony, niebieski i żółty nosorożcu jak spokojny klaun, twoje rogi czystości strzelają w stronę światła, przenikają niebiosa podążając za szczeliną słonecznej listy, jak pulsacje miłości, a dziewica owinięta blond włosami czeka na ciebie, wierny nosorożcu, dziecięcy nosorożcu jak klaun wszystkich kolorów, dowcipny nosorożcu w twych szybkich ruchach, aby rozpocząć życie świata na nowo.



Salvador Dali – La Vierge et le rhinocéros (Dziewica i nosorożec) z cyklu Les Vitraux (Witraże), 1974
Litografia barwna na welinowym papierze Arches 65 × 48 cm; nakład 250 egzemplarzy plus 15 egz. E.A.; sygnowana ołówkiem p.d. i numerowana l.d. 103/250. Wydawca Jacques Carpentier & Simeon Weintrop; druk Atelier Grapholith.